Komunikat prasowy
We wtorek, 19 maja br., podczas śniadania prasowego w siedzibie Agory, zaprezentowany został raport "Gender Factor - męskie branże w kobiecych rękach" powstały w oparciu o największe w Polsce badanie dotyczące preferencji zakupowych kobiet i mężczyzn oraz tego, jak oceniają oni komunikację marketingową poszczególnych branż. Raport ukazał się jako wspólny projekt Beauty Management PR & Marketing to Women, Mobile Institute i sieci reklamy kobiecej Glossy Media.
Celem badania było sprawdzenie, jak poszczególne branże postrzegane są przez kobiety i mężczyzn, jak oceniana jest ich komunikacja marketingowa i jak przekłada się to na decyzje zakupowe. Wyniki zaprezentowane w raporcie, wskazują na znaczące różnice pomiędzy płciami i wciąż silne stereotypy, które rządzą konsumentami. Jak wynika z raportu, branże, których komunikacja marketingowa nie przemawia do kobiet to m.in. finanse, nieruchomości, ubezpieczenia, erotyka i alkohole. Najbardziej kobiece marki według autorów raportu to Avon, Dove i Vichy.
Jak wskazują autorzy raportu, współczesna Polka w przedziale wiekowym 25-34 to "Zosia Samosia", której towarzyszy "Modny Wrażliwiec". Ona - jest decydentką dokonującą zakupów i samodzielnych decyzji w większej ilości kategorii produktów niż mężczyzna. Natomiast On to współczesny mężczyzna z pokolenia Millenials - jak sam o sobie mówi, jest wrażliwy i skoncentrowany na tym, żeby modnie i dobrze wyglądać, co potwierdzają jego zainteresowania i aktywność zakupowa w obszarze mody, sportu oraz zdrowego stylu życia.
Raport "Gender Factor - męskie branże w kobiecych rękach" powstał w oparciu o badanie grupy 2,5 tys. internautów metodą responsywnych ankiet elektronicznych publikowanych na stronach internetowych, m.in. strategicznego partnera medialnego raportu - Glossy Media oraz w targetowanej wysyłce mailowej.
Całość raportu można pobrać ze strony: genderfactor.eu
Glossy Media współpracuje obecnie z ponad 140 serwisami internetowymi oraz licznymi forami i blogami, których łączny zasięg sięga 65 proc. w kategorii tematycznej Kobieta*. Sieć pracuje także z największymi domami mediowymi oraz klientami bezpośrednimi. Glossy Media jest częścią Grupy Agora.
* Źródło: Megapanel PBI/Gemius, marzec 2015