Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0,33%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
2 kwietnia 2024 / 14:15
W Polsce, podobnie jak na świecie, utrzymuje się rosnący trend popularności podcastów. W 2023 roku już blisko 10 mln polskich internautów słucha treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu – wynika z piątej edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego cyklicznie przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe. Raport pozwala na bieżąco obserwować rozwój podcastów w naszym kraju.
W Polsce rośnie liczba heavy userów podcastów. To już absolutnie masowe medium. W ubiegłym roku przynajmniej raz w tygodniu słuchało ich 7 mln osób, czyli ponad jedna czwarta internautów. Zasięg tygodniowy podcastów wśród użytkowników sieci w 2023 roku wyniósł 26,5 proc.* W zestawieniu z rokiem 2022 oznacza to wzrost o aż 5,3 pproc.!
- mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną w Grupie Eurozet.
Rośnie jednocześnie zasięg miesięczny, w ostatnim badaniu wyniósł 37,1 proc. To wzrost o 6 pproc. w stosunku do wcześniejszego roku. Przekładając to na liczby bezwzględne, liczba osób, które przynajmniej raz w miesiącu słuchały w 2023 roku podcastów wzrosła rok do roku o ponad 1,6 mln do 9,8 mln.
Cały czas można obserwować pojawianie się w polskiej przestrzeni internetowej kolejnych podcastów. W 2023 roku było ich łącznie blisko 9 tys. **
Analitycy tworzący raport „Słuchacz podcastów w Polsce 2023” wskazują również na wysoką dynamikę wzrostu znajomości znaczenia słowa podcast.
Już 78 proc. badanych internautów wie, co kryje się pod tym pojęciem. To o 7 pproc. więcej w stosunku do wyników z poprzedniego raportu. W 2020 roku było ich 58 proc., czyli aż o 20 pproc. mniej. Jednocześnie o 4 pproc. zmniejszył się odsetek respondentów, którzy zetknęli się z pojęciem podcast, ale nie znają jego znaczenia. W 2023 roku ta grupa stanowiła tylko 16 proc. Z kolei odsetek badanych użytkowników internetu, którzy nie zetknęli się z pojęciem podcast zmalał do 6 proc.
- podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet
Więcej informacji na temat słuchaczy podcastów w Polsce już wkrótce w kolejnych częściach raportu. Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad-grudzień 2023 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8125; CAWI
* zasięg tygodniowy podcastów w Polsce wśród ogółu internautów w wieku 15+: 26,5% w 2023r, 21,2% w 2022 r., 21,3% w 2021 r., 17,0% w 2020 r. Dane z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce”
** https://www.podkasty.info/katalog, dane na podstawie katalogu, nie zawiera treści za paywallem
Powrót