Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
8 maja 2020 / 10:07
Dziś - w piątek, 8 maja br. na łamach lokalnych tygodników "Gazety Wyborczej" i stron lokalnych Wyborcza.pl ukazały się wyniki plebiscytu "Supermiasta", zorganizowanego z okazji 30-lecia pierwszych w historii III RP wyborów do rad gmin. Czytelnicy i internauci oddali w nim ponad 39 tys. głosów, wskazując największe sukcesy swoich miast od 1990 r.
Plebiscyt, który trwał do końca kwietnia br., to część akcji "Supermiasta" prowadzonej przez "Gazetę Wyborczą" od połowy marca br.
Projekt przebiegał dwuetapowo. Najpierw redakcje lokalne poprosiły mieszkańców poszczególnych miast o wskazanie inicjatyw, inwestycji czy przemian, z których są najbardziej dumni - pod hasłem "Co nam się udało?". Propozycje były bardzo różne - zgłaszano stadiony, dworce, drogi czy lotniska, udane rewitalizacje (często wiążące się z powrotem miast nad wodę), wielkie wydarzenia kulturalne, zjawiska społeczne (jak np. budowa lokalnych społeczności i wspólne działania), a także inicjatywy ekologiczne. Ze wszystkich propozycji dziennikarze wydań lokalnych "Gazety Wyborczej" wybrali po kilka lub kilkanaście i poddali je pod głosowanie internetowe. Plebiscyt był promowany nie tylko przez redaktorów i dziennikarzy, ale też wsparli go prezydenci miast, marszałkowie województw, aktywiści miejscy, lokalne instytucje samorządowe.
- 39 tys. oddanych głosów - mimo pandemii koronawirusa - to dowód tego, jak ważne dla czytelników „Wyborczej” są informacje lokalne, sprawy miast, w których żyją. W maju 2020 świętujemy 30 lat samorządu lokalnego w Polsce. Imponująca lista zwycięzców plebiscytu (ale i paręset nominowanych propozycji) pokazuje, że te 30 lat to znakomity czas w naszych miastach - komentuje Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szef redakcji lokalnych.
Z czego najbardziej dumni są mieszkańcy polskich "Supermiast"? Oto wyniki:
Pełne wyniki plebiscytu "Supermiasta" można znaleźć dziś w tygodnikach lokalnych "Gazety Wyborczej" i na stronach lokalnych Wyborcza.pl. W ogólnopolskim wydaniu dziennika znalazło się też podsumowanie akcji. Link do Wyborcza.pl.
Dodatkowo, dziennikarki i dziennikarze ze wszystkich redakcji lokalnych "Gazety Wyborczej", którzy na co dzień piszą o różnych aspektach funkcjonowania swoich miast, zdecydują o przyznaniu nagród "Gazety Wyborczej" dla wyjątkowych "Supermiast".
Ważną częścią akcji „Supermiasta” są też publikacje pod hasłem "Supermiasta". Czytelnicy lokalnych wydań "Gazety Wyborczej" i serwisów lokalnych Wyborcza.pl poznali już dzięki nim m.in. listę ok. 200 miejsc i inicjatyw, które są dumą poszczególnych miejscowości.
22 kwietnia br. ukazał się też specjalny dodatek pod tytułem"Supermiasta" - 40-stronicowy magazyn, przedstawiający dokonania polskiego samorządu. Znalazły się w nim rozmowy z prezydentami polskich miast, m.in. Aleksandrą Dulkiewicz z Gdańska, Rafałem Trzaskowiskim z Warszawy czy Jackiem Majchrowskim z Krakowa o kondycji samorządów, ich problemach i widokom na przyszłość.
Redakcja planuje też wydanie kolejnego specjalnego magazynu "Supermiasta" - 16 czerwca br.
Akcję "Supermiasta" wspiera autopromocja w wydaniach "Gazety Wyborczej", na Wyborcza.pl i na profilach redakcji w mediach społecznościowych.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. W kwietniu br. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 240 tys. Wraz z tymi, którzy kupują papierowe wydanie, dziennik ma łącznie 300 tys. płacących czytelników.
Powrót