Komunikat prasowy
Już w sobotę, 15 marca startuje Stopklatka TV. To pierwszy bezpłatny kanał filmowy w Polsce, który stworzyły wspólnie Agora i Kino Polska.
W ofercie Stopklatka TV znajdzie się kino europejskie i hollywoodzkie, autorskie i gatunkowe, klasyczne i współczesne. W pierwszych tygodniach na antenie kanału będzie można obejrzeć zarówno amerykańskie hity, jak i europejskich laureatów festiwali: kultowe "Sin City", "Wszystko gra" Woody'ego Allena ze Scarlett Johansson czy oscarowe "Życie jest piękne" Roberto Benigniego. Pojawi się też zagraniczna i polska klasyka filmowa.
Na poszczególne dni tygodnia Stopklatka przygotuje dobrane tematycznie propozycje. I tak poniedziałki należały będą do filmów historycznych i wojennych - partnerem tego cyklu jest magazyn "Gazety Wyborczej" "Ale Historia". Wtorek to wieczór dla panów, czyli typowo męskie gatunki: kryminały, thrillery czy kino akcji. W środy fani śmiechu będą mogli odprężyć się przy najlepszych komediach. Znajdzie się także coś dla pań - czwartkowy repertuar to seria "Kino jest kobietą". W tym dniu tygodnia pokazywane będą dodatkowo pasma dokumentalne "Poza fikcją", tworzone wraz z "Dużym Formatem". Weekend to czas na filmy kultowe oraz nagradzane na festiwalach. Dodatkowo Andrzej Wajda, Agnieszka Holland oraz Juliusz Machulski, którzy tworzą Radę Programową, w piątkowe popołudnia w specjalnym cyklu będą przedstawiać własne propozycje filmowe.
Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Stopklatka S.A.:
Abonenci płatnych kanałów filmowych mają w czym wybierać, dlatego oglądanie programów z tej kategorii zajmuje Polakom korzystającym z ofert płatnej telewizji prawie połowę czasu. Natomiast odbiorcy telewizji naziemnej mogli do tej pory czuć niedosyt . Stopklatka naszym zdaniem wypełni tę przestrzeń, oferując widzom wysokiej jakości kontent filmowy w ogólnodostępnym kanale .
Stopklatka ma szansę trafić do olbrzymiej widowni. Zasięg techniczny platformy cyfrowej MUX 1 to 95% populacji. Stacja współpracuje też z operatorami kablowymi i satelitarnymi, którzy dotrą z kanałem do około 7,5 mln abonentów. Trwają rozmowy z kolejnymi sieciami kablowymi, dzięki czemu do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 9 mln.
Oprócz atrakcyjnego repertuaru firma zapowiada również rozwój innych usług, które zostaną dodane w drugiej połowie roku - HbbTV i second screen .
Jak wynika z badań, ponad 70% osób podczas oglądania telewizji używa drugiego ekranu do komunikowania się ze znajomymi, korzystania z serwisów społecznościowych, a także wyszukiwania w Internecie dodatkowych informacji na temat oglądanego programu. Dlatego ważna dla naszego kanału będzie integracja z zasobami portalu filmowego stopklatka.pl. Pozwoli nam to prezentować widzom pogłębione informacje o filmie i jego twórcach, newsy ze świata kina i powiązane multimedia. Myślimy też o integracji z funkcjami społecznościowymi, np. poprzez możliwość oceniania filmów - mówi Agnieszka Sadowska, członek zarządu Stopklatka S.A.
Start Stopklatki wsparty jest szeroką kampanią reklamową, której twarzami zostali Magdalena Cielecka, Jerzy Stuhr i Paweł Małaszyński. W spotach telewizyjnych i kinowych aktorzy próbują opowiedzieć widzom o filmie, który wyjątkowo zapadł im w pamięć. Wychodzi im to niezbyt precyzyjnie, ale za to przezabawnie. Poza kampanią spotową w kinach i telewizji cała trójka pojawi się także na nośnikach reklamy zewnętrznej, w reklamach prasowych i spotach radiowych. Reklamy Stopklatki TV znajdziemy także na portalu filmowym stopklatka.pl i w serwisach gazeta.pl.
Stopklatka TV to wspólny projekt Agory i Kino Polska TV. Stacja otrzymała miejsce na pierwszym multipleksie przeznaczone dla kanału filmowego.
Pobierz prezentację z konferencji Stopklatka.TV (wersja flash, 16 MB)