Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
Działania społeczne Grupy Agora w dużej mierze odbywają się dzięki zaangażowaniu czytelników i odbiorców, pracowników oraz społeczności lokalnych w projekty bezpośrednio wspierające organizacje społeczne oraz promocję filantropii i dobroczynności. W ramach produktów oferowanych w Grupie są też takie, których społeczny cel jest związany z ważnymi dla społeczeństwa problemami, kwestiami i tematami.
Grupa Agora prowadzi działalność na terenie Polski, a jej pracownicy i pracowniczki to przede wszystkim osoby posiadające obywatelstwo polskie.
Osoby pracujące w Grupie Agora reprezentują różnorodność pod względem umiejętności, talentów, punktów widzenia oraz doświadczeń życiowych i zawodowych. Równość płci i promowanie różnorodności są integralną częścią zarządzania zespołem w Agorze, gdzie miejsce pracy jest dostosowywane dla wszystkich, niezależnie od sprawności fizycznej czy psychicznej.
Firma podejmuje wszelkie starania, aby przeciwdziałać dyskryminacji we wszystkich obszarach zatrudnienia, włączając nawiązywanie i rozwiązywanie stosunków pracy, warunki zatrudnienia, awansowanie oraz dostęp do szkoleń. Agora angażuje się również w dialog z zespołem poprzez różnorodne kanały komunikacji wewnętrznej oraz organizuje spotkania, na których omawiane są wyniki i strategie firmy.
Wdrażając Strategię ESG 2023-2027, firma uwzględnia głos pracowników, tworząc zespoły robocze, które zajmują się różnymi kwestiami, takimi jak środowisko, społeczeństwo czy ład korporacyjny. Pracownicy mają również możliwość zgłaszania pytań, pomysłów i sugestii dotyczących bieżących działań, a także inicjowania projektów społecznych w ramach działań firmy. Dodatkowo, w Agorze funkcjonuje system compliance, który umożliwia wszystkim pracownikom i współpracownikom zgłaszanie zarówno naruszeń, jak i sugestii mających na celu poprawę funkcjonowania organizacji. Wszystkie te działania mają na celu budowanie zaufania i zaangażowania pracowników oraz tworzenie atmosfery otwartości i współpracy w miejscu pracy.
W celu przeciwdziałania wszelkim formom dyskryminacji w organizacji, przyjęto Politykę różnorodności Grupy Agora. Opiera się ona na przełamywaniu takich barier, jak wiek, płeć czy stan zdrowia. Pracownicy i współpracownicy Grupy Agora to osoby pochodzące z różnych środowisk i kultur, wykazujące się różnymi umiejętnościami i talentami, reprezentujące różne punkty widzenia oraz mające różne doświadczenia życiowe i zawodowe. Różnorodny zespół to czynnik pobudzający kreatywność, innowacyjność i pomysłowość. Dlatego tak doceniamy różnorodność wewnątrz organizacji. Dokument jest w procesie aktualizacji i zostanie opublikowany w 2024 r., zgodnie z wytycznymi ONZ dotyczącymi Biznesu i Praw Człowieka oraz Wytycznymi OECD dla Przedsiębiorstw Wielonarodowych. Od 2016 r. Grupa Agora jest Sygnatariuszem Karty Różnorodności i tym samym należy do grona pracodawców z całej Europy, którzy działają na rzecz promowania i upowszechniania różnorodności w miejscu pracy zarówno wśród własnych osób pracujących jak i tym w łańcuchu dostaw.
Grupa Agora, jako polska firma medialna operująca w różnych obszarach mediów, opiera swoją działalność na szerokim spektrum dostawców o różnych specjalizacjach. Wśród podmiotów, które współpracują z Grupą Agora, wskazać należy zarówno podmioty biznesowe, jak również osoby indywidualne. W pierwszej linii znajdują się firmy z branży technologicznej, których pracownicy rozlokowani są globalnie, a charakter ich pracy jest głównie intelektualny. Jednakże, istnieją również dostawcy w dalszych segmentach łańcucha dostaw, obejmujący surowce energetyczne, półprodukty oraz komponenty do maszyn. W tych obszarach praca często ma wymiar fizyczny. Grupa Agora planuje w najbliższych latach dokładniej zdefiniować i uszczegółowić kwestie związane z tymi segmentami łańcucha wartości oraz pracowników zatrudnionych w tych obszarach. Określeni dostawcy współpracujący z Grupą Agora:
Grupa Agora oferuje różnorodne usługi i produkty. Jej poszczególne biznesy obejmują m.in. wydawanie prasy, tworzenie i prowadzenie portali internetowych, serwisów i aplikacji mobilnych, działalność radiową, kinową i gastronomiczną, produkcję i dystrybucję filmów, działalność reklamową i poligraficzną. Spółki Grupy Agora szukają również rozwiązań, które mają zapewnić dostęp do ich produktów i usług jak najszerszemu gronu odbiorców – szczególnie grupom wrażliwym
i wykluczanym.
W przypadku relacji z klientami, prócz wewnętrznych regulaminów i procedur, obowiązuje Kodeks dobrych praktyk w obsłudze klienta Grupy Agora, który został wprowadzony w celu usprawnienia kontaktów pomiędzy pracownikami Grupy Agora a klientami, czytelnikami i użytkownikami. Jest on uzupełnieniem Kodeksu Etyki, by zapewnić spójność podejmowanych działań i zwiększenie ich skuteczności.
Klienci i konsumenci końcowi mają różnorodne możliwości kontaktu z pomocą dla użytkowników, udostępnione przez Grupę Agora na stronach internetowych poszczególnych spółek.
Obok kontaktu telefonicznego możliwe jest skontaktowanie się z działem obsługi klienta w sieci – poprzez formularz kontaktowy na stronie, e-mail lub media społecznościowe, a także sporadycznie poprzez pocztę tradycyjną. Treści publikowanych materiałów reklamowych regulują Ogólne zasady zamieszczania reklam i ogłoszeń w wydawnictwach Agory S.A. Dokument zastrzega publikowanie reklam/ ogłoszeń, które są sprzeczne z prawem i/lub dobrymi zasadami współżycia społecznego.
Główne zasady określone w Kodeksie dobrych praktyk w obsłudze klienta Grupy Agora:
Obszar społeczny to sfera, w której Grupa Agora, jako wydawca niezależnych mediów, od początku istnienia angażuje się w projekty na rzecz społeczeństwa, co pozwala jej w największym stopniu realizować działania na rzecz ESG. Agora aktywnie uczestniczy w różnorodnych inicjatywach społecznych na rzecz lokalnych społeczności, takich jak organizacja wydarzeń kulturalnych, wsparcie dla lokalnych organizacji charytatywnych czy promowanie edukacji i kultury.
Wpływ Grupy Agora na społeczności lokalne jest znaczący, ze względu na jej rozbudowaną działalność i obecność w różnych regionach Polski. Poprzez swoje media, firma odgrywa istotną rolę w kształtowaniu opinii publicznej, dyskursu społecznego oraz debat na tematy polityczne, społeczne i kulturalne. Działalność Agory może wpływać na to, jakie treści są dostępne dla lokalnych społeczności, jakie wartości są promowane oraz jakie tematy są poruszane w przestrzeni publicznej. W prowadzonej przez Grupę Agora działalności, która opiera się w wielu aspektach na publikowaniu treści, istnieje ryzyko odpowiedzialności lub współodpowiedzialności wydawcy za rozpowszechnianie informacji sprzecznych z prawem, w tym naruszających dobra osobiste. Nie można wykluczyć sytuacji, w których firma mogłaby nieumyślnie naruszyć takie prawa, co mogłoby skutkować wysunięciem roszczeń z tego tytułu, a w efekcie koniecznością zapłacenia stosownych odszkodowań. Fundamentalnym celem AMS jest rozwój proekologicznych rozwiązań w duchu smart city w polskich miastach, w tym promocja rozwiązań smart i eko wśród władz miejskich i mieszkańców.
W Grupie Agora obowiązuje Polityka działań społeczno-sponsoringowych w Grupie Agora przyjęta przez Zarząd Agory w 2016 r. jako wyraz strategicznego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu. Cele postawione w dokumencie to:
Nawiązują one do konkretnych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG 3,4,5,8,10,11,16) oraz normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000. Działania społeczno-sponsoringowe Grupy Agora są wyrazem jej społecznej odpowiedzialności oraz troski o losy regionów, w których funkcjonuje Grupa, jako miejsc, gdzie warto mieszkać, pracować i realizować plany. Działania te mają też na celu budowanie pozytywnego wizerunku Grupy i jej marek jako podmiotów przyjaznych ludziom oraz zaangażowanych w życie społeczności.
Działania Grupy Agora na rzecz lokalnych społeczności, w dużej mierze odbywają się dzięki zaangażowaniu czytelników i odbiorców, pracowników oraz społeczności lokalnych w projekty bezpośrednio wspierające organizacje społeczne oraz promocję filantropii i dobroczynności. W ramach działań społecznych media Agory podejmują wiele działań wspierających różnorodność w społeczeństwie. Część projektów dotyczyła zrównoważonych miast i życia ich mieszkańców w różnych regionach Polski. Informacje o podejmowanych działaniach Grupy Agora w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu (ESG) na bieżąco są publikowane na stronie internetowej: www.agora.pl/news/esg.
Działania społeczne, poza działalnością marek i mediów Grupy Agora, realizowane są systemowo przez fundacje powołane przez Zarząd Agory S.A. i przez inne spółki z Grupy – Fundację Agora, Fundację Gazety Wyborczej i Fundację Wysokich Obcasów, Fundację Akademia Integracji-Praca, Edukacja, Sport AMS, Fundację TOK FM oraz Fundacja Radia ZET, o który.ch więcej można przeczytać na stronie agora.pl/esg, klikając w logotyp każdej z nich.
W ramach działań wewnętrznych m.in. uruchomiony został projekt mentoringowy, w ramach którego pracownicy Grupa Agora mogą wspierać podopiecznych Fundacji Tworzymy – organizacji zajmującą się wsparciem aspirującej młodzieży we wkraczaniu w dorosłość oraz rozwijaniu kompetencji niezbędnych do podjęcia wymarzonej pracy.
Dział ESG
Agora S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
menedżer ds. ESG
anna.fidos@agora.pl