Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
Z uwagi na zakres działalności Agory i jej wieloletnie tradycje, etyka dziennikarska oraz etyka mediów mają dla nas szczególne znaczenie. Wolność słowa, niezależność, a także wiarygodność to zasady, którymi redakcje Agory od lat kierują się w codziennej pracy. Wszelkie treści, które powstają w mediach Agory, są oparte na rzetelnym i prawdziwym przekazie. Istotne są wiarygodne źródła oraz transparentność działania.
Kodeks etyki Agory to kluczowy dokument, wskazujący zbiór wartości oraz zasad postępowania, które są w Agorze oczekiwane, a także określający te, które firma uznaje za niestosowne lub niedopuszczalne. Skierowany jest do wszystkich pracowników i współpracowników spółki, bez względu na pełnioną w firmie funkcję czy zajmowane stanowisko.
W dokumencie tym znajdują się w szczególności:
Uzupełnieniem Kodeksu etyki Agory są:
Kodeks Postępowania dla Dostawców Grupy Agora
Szkolenie w zakresie Kodeksu etyki Agory jest dostępne na wewnętrznej platformie szkoleniowej Agory i każdy pracownik, współpracownik oraz członek kadry zarządzającej ma obowiązek zapoznania się z jego treścią.
W Agorze od maja 2023 r., obowiązują dwie procedury regulujące system zgłaszania naruszeń: Procedura zgłaszaniainfo rmacji o naruszeniach i Procedura prowadzenia postepowań wyjaśniających. Pierwszy z tych dokumentów
zawiera treści istotne z punktu widzenia osoby, która rozważa dokonanie zgłoszenia – są w niej informacje o kanałach zgłoszeń, o zasadzie poufności oraz ogólne informacje o procesie rozpoznawania zgłoszenia. Z kolei Procedura prowadzenia postępowań wyjaśniających reguluje proces rozpoznawania sprawy aż do jej zakończenia,czyli powstania raportu oraz monitorowania wdrożenia rekomendacji. Procedura ta gwarantuje rzetelnie rozpoznanie każdego zgłoszenia, oparte na transparentnych zasadach.
W Agorze system zgłaszania nieprawidłowości nie ogranicza możliwości zgłoszenia tylko do pracowników i współpracowników. Zgłoszenia mogą dokonać również Partnerzy Biznesowi i przedstawiciele łańcucha wartości. Jeśli istnieją podejrzenia lub sygnały wystąpienia naruszeń lub innych nieprawidłowości po stronie Grupy Agora lub osób działających na jej rzecz, o których pracownik z danego łańcucha wartości powziął wiedzę w związku ze współpracą z którąś ze spółek z organizacji, może on dokonać zgłoszenia anonimowo poprzez zewnętrzny kanał Linia Etyki (e-mail: agora@liniaetyki.pl, strona internetowa: agora.liniaetyki.pl), lub skontaktować się bezpośrednio z Chief Compliance Officer Grupy Agora ( e-mail: etyka@agora.pl).
Agora w pełni popiera założenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka oraz Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej i systematycznie je realizuje, wyznaczając odpowiednie standardy postępowania i wprowadzając stosowne regulacje wewnętrzne. Dokumenty te są zgodne z międzynarodowymi konwencjami i wytycznymi, uwzględniają m.in.:
Od 2023 r. Agora jest członkiem UN Global Compact.
Z uwagi na zakres działalności Agory i jej wieloletnie tradycje, etyka dziennikarska oraz etyka mediów mają dla niej szczególne znaczenie. Wolność słowa, niezależność, a także wiarygodność to zasady, którymi redakcje Agory od lat kierują się w codziennej pracy. Wszelkie treści, które powstają w mediach Agory, są oparte na rzetelnym i prawdziwym przekazie. Istotne są wiarygodne źródła oraz transparentność działania, wdrożone zostały również wewnętrzne regulacje dotyczące publikacji reklam i ogłoszeń.
W Grupie Agora przestrzegane są również samoregulacje branżowe związane z działalnością medialną i reklamową. W szczególności są to:
Grupa Agora dokłada wszelkich starań, by powyższe zasady były realizowane zgodnie z oczekiwaniami interesariuszy. Dba o to, aby reklamy emitowane przez media Grupy były zgodne z obowiązującym prawem oraz dobrymi obyczajami. Dodatkowo, reklamy produktów lub branż o podwyższonym ryzyku oraz budzących wątpliwości poddawane są weryfikacji prawnej.
Wyznaczając kierunki biznesowe wszystkich segmentów, zarząd spółki postawił na rozwój całej Grupy Agora prowadzony w zrównoważony, społecznie odpowiedzialny sposób. Dlatego też w maju 2023 r. Agora opracowała pierwszą w swojej historii strategię zrównoważonego rozwoju, a mianowicie Strategię ESG Grupy Agora na lata 2023-2027.
Dokument uwzględnia zasady i rekomendacje nawiązujące do m.in. działań na rzecz wyznaczonych celów, przestrzeganie obowiązujących standardów, a także realizację założenia Agendy 2030 ONZ i postulaty określone w Porozumieniu Paryskim.
Agora integruje kwestie zrównoważonego rozwoju w swoim modelu biznesowym poprzez działania takie, jak:
Bazą do wyznaczenia celów strategicznych Agory w obszarze zrównoważonego rozwoju była analiza elementów łańcuchów wartości poszczególnych segmentów operacyjnych podczas badania ryzyk i szans klimatycznych, oraz przeprowadzenia analizy scenariuszowej, dokonywana podczas przeprowadzania badania istotności.
Integrując kwestie zrównoważonego rozwoju z modelem biznesowym, Agora skupia się w szczególności na aspektach społecznych i pracowniczych m.in. poprzez promowanie treści popularnonaukowych, informacyjnych oraz kulturalnych, które budują świadomość społeczną na tematy związane z ESG, włącza się w inicjatywy społeczne i dobroczynne, realizując projekty m.in. na rzecz edukacji medialnej, wolności słowa i pluralizmu mediów. Ponadto promuje kwestie różnorodności i inkluzywności zarówno w społeczeństwie, jak i w miejscu pracy oraz nieprzerwanie podejmuje działania m.in. na rzecz równości płci i zmniejszania nierówności społecznych.
W relacjach z otoczeniem, skupia się na praktykowaniu etycznych standardów w relacjach z klientami i partnerami biznesowymi.
Szczegółowe cele we wszystkich trzech obszarach, ze wskazanymi wartościami i punktami odniesienia, przedstawia pełna Strategia ESG Grupy Agora na lata 2023-2027, którą można znaleźć tutaj – LINK.
Integralną częścią Strategii ESG na lata 2023-2027 jest Strategia środowiskowa AMS na lata 2023-2027 - pierwszy tego typu dokument w branży OOH. Więcej na jej temat można przeczyta tutaj – LINK.
Kategoria interesariusza |
Sposób zaangażowania |
Cel i tematy poruszane |
Użytkownicy, czytelnicy, subskrybenci, słuchacze, widzowie i klienci indywidualni |
Mailing. Bezpośrednie spotkania i wydarzenia kulturalne. Ankiety i badania opinii. |
Dostęp do informacji. Wartościowe i niezależne treści, promocja lokalnych twórców i autorów. |
Partnerzy biznesowi, w tym klienci korporacyjni |
Bezpośrednie spotkania. |
Plany biznesowe, wskaźniki efektywności. |
Dostawcy i podwykonawcy |
Bieżący kontakt i współpraca przez cały rok. |
Warunki handlowe i terminowość płatności. |
Pracownicy i współpracownicy |
System komunikacji wewnętrznej w Grupie Agora. Spotkania wewnętrzne i specjalne wydarzenia. Intranet, newsletter oraz aplikacja Teams. Udział w badaniu istotności ESG oraz w badaniu ryzyk klimatycznych. |
Warunki pracy i rozwoju zawodowego. |
Związki zawodowe |
Kontakt i współpraca na bieżąco przez cały rok. |
Kwestie pracownicze. |
Regulator |
Korporacyjna strona internetowa, Raporty bieżące i okresowe. |
Terminowość i jakość raportowanych dokumentów korporacyjnych. |
Akcjonariusze i inwestorzy |
Korporacyjna strona internetowa. Bezpośrednie spotkania i telekonferencje. Konferencje wynikowe. |
Strategia biznesowa Grupy Agora, w tym strategia ESG. Wyniki finansowe. |
Instytucje finansowe |
Korporacyjna strona internetowa. Bezpośrednie spotkania i telekonferencje. Konferencje wynikowe. |
Strategia biznesowa Grupy Agora, w tym strategia ESG i zgodność z unijną taksonomią. Wyniki finansowe. |
Społeczności lokalne |
Mass media i media społecznościowe. Wydarzenia lokalne i/lub dla wybranych lokalnych społeczności. Działania realizowane w ramach współpracy z partnerami. |
Identyfikacja problemów społecznych. Tworzenie wartości biznesu dla społeczeństwa. |
Pośrednicy i sprzedawcy |
Kontakt na bieżąco i współpraca przez cały rok. |
Warunki handlowe i terminowość płatności. |
Podczas definiowania istotnych zagadnień ESG dla Grupy Agora na lata 2023-2027 w czwartym kwartale 2021 r., po raz pierwszy przeprowadzono proces badania istotności, zgodnie z wymogiem unijnej dyrektywy CSRD.
W październiku 2023 r., w ramach procesu przeprowadzonego z kadrą zarządzającą organizacją, badanie zostało zaktualizowane i w pełni dostosowane do wymagań narzuconych przez unijny wskaźnik raportowania ESRS. Pierwotnie badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem metody rozbudowanego kwestionariusza dla różnych grup interesariuszy spółki. Zagadnienia ESG badano w zakresie pięciu parametrów w dwóch perspektywach (zasada podwójnej istotności): cztery parametry wpływu – siła wpływu, zakres wpływu, prawdopodobieństwo wpływu i możliwości naprawienia skutków oraz jeden parametr istotności finansowej, czyli wpływ zagadnienia ESG na rozwój, wyniki i sytuację biznesową Grupy Agora. Dodatkowo, przeprowadzono badanie istotności zagadnień ESG z perspektywy interesariuszy zewnętrznych spółki (instytucje finansowe, przedstawiciele akcjonariuszy Agory S.A. oraz zewnętrzni eksperci z obszaru ESG), z którymi zrealizowano również pogłębione i ustrukturyzowane wywiady
Podczas badania uwzględniono istotność finansową, czyli analizowano wpływ i ryzyko, jakie na Grupę Agora wywiera środowisko i społeczeństwo oraz istotność wpływu, tj. przeanalizowano wpływ, jaki Agora na zagadnienia środowiskowe i społeczne. Wyniki poszczególnych etapów badania zostały zaprezentowane przedstawicielom Zarządu i wyższej kadry kierowniczej Grupy Agora podczas warsztatu walidacyjnego, a następnie podległy konsolidacji. Badanie uwzględniło m.in. następujące źródła informacji:
W ramach badania przeprowadzono komponenty analizy ryzyk związanych z danym obszarem, jak i wielowymiarowego wpływu w ramach wymienionych obszarów. Badaniu istotności towarzyszył proces opracowania łańcucha wartości organizacji, a analizowane wpływy i ryzyka odnoszone były następnie do procesów prowadzonych w tymże obszarze.
O ile w przypadku trzech parametrów istotności wpływu badano, jak Grupa Agora wpływa bezpośrednio lub pośrednio na dane zagadnienie, o tyle w tym wypadku badano, jak to zagadnienie wpływa dziś i może w przyszłości wpłynąć na działalność segmentów biznesowych Agory. Wpływ ten może dotyczyć między innymi obecnej lub przyszłej wartości aktywów lub pasywów spółki (np. w zakresie, który nie jest odnotowany w sprawozdaniach finansowych).
Może także dotyczyć tego, jak będą się kształtowały przepływy finansowe; czy zagadnienie będzie powodowało, że spółka będzie w przyszłości odnotowywała większe lub mniejsze pozytywne lub negatywne przepływy finansowe. Może on wreszcie dotyczyć takich rodzajów kapitału, z których spółka korzysta, a nie są one odnotowane w sprawozdaniach finansowych (np. kapitał naturalny, ludzki, intelektualny, społeczny czy relacyjny).
Zagadnienia ESG, dla których istotność wpływu lub istotność finansowa osiągnęły poziom ważny lub wyższy, zostały uznane za istotne. Ankieta i wywiady z zewnętrznymi interesariuszami potwierdziły ogólne wyniki oceny istotności i wniosły dodatkowy wgląd w niektóre tematy ESG. Wyniki przeprowadzonego badania istotności zostały natomiast uwzględnione w procesie tworzenia Strategii ESG Grupy Agora 2023-2027, która stanowi integralną część kierunków strategicznych Grupy Agora na lata 2023-2026.
Przeprowadzając badanie istotności w formule zastosowanej w 2021 r., w odniesieniu do ryzyk ESG, użyto terminologii zgodnej z metodologią przyjętą w rodzinie norm zarządzania ryzykiem ISO 31000.
W wyniku przeprowadzonego badania istotności wykazano następujące ryzyka:
Kadra zarządzająca, zdając sobie sprawę z wpływu działalności Agory na środowisko naturalne, lokalne społeczności, pracowników i otoczenie rynkowe, włączyła kwestie zrównoważonego rozwoju w proces zarządzania organizacją. Dlatego też w listopadzie 2022 r.w ramach zarządzenia wydanego przez Prezesa Zarządu Agory S.A. 7 września 2022 r. w Grupie Agora powstał dział ESG.
Kierownik działu minimum raz w tygodniu bezpośrednio raportuje efekty i stan realizacji projektów, członkowi zarządu odpowiedzialnemu za zarządzanie kwestiami ESG w ramach Grupy Agora. W celu uzyskania dodatkowej wiedzy i wsparcia w zakresie zrównoważonego rozwoju, korzysta ze szkoleń merytorycznych oraz usług zewnętrznych doradców, których wnioski i rekomendacje są prezentowane organom zarządzającym i nadzorczym. Zapewnia tym samym, że organy administrujące, zarządzające i nadzorcze są regularnie informowane m.in. na temat zmian legislacyjnych i dobrych praktyk w obszarze budowania procesu zarządzania ESG dla całej organizacji.
Kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem są regularnie poruszane na spotkaniach zarządu, rad nadzorczych lub innych organów decyzyjnych, aby zapewnić ciągłość i uwzględnienie tych tematów w procesie podejmowania decyzji biznesowych i zarządczych, uwzględniajace działania na rzecz realizacji określonych celów Agendy 2030 i założeń Porozumienia Paryskiego.
W 2023 r. Agora opracowała pierwszą w swojej historii Strategię ESG na lata 2023-2027, która określa konkretny plan działań na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwój we wszystkich segmentach biznesowych kierowanych przez kierownika działu ESG. Bezpośrednio odpowiedzialny za nadzór jego prac oraz podejmowanie decyzji strategicznych jest wyznaczony członek Zarządu Agory S.A. Zarząd dąży w ten sposób do zapewnienia zgodności z najwyższymi standardami zarządzania korporacyjnego, minimalizacji ryzyka związanego z aspektami społecznymi i środowiskowymi oraz budowania pozytywnego wizerunku jako odpowiedzialnego uczestnika rynku.
Dział ESG
Agora S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
menedżer ds. ESG
anna.fidos@agora.pl