Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
20 maja 2024 / 15:43
Poznański Impact’24 zdominowały tematy związane ze sztuczną inteligencją, a o jej szansach i zagrożeniach wypowiadali się m.in prezes i członek zarządu Agory. Podczas panelu „Czy AI można pogodzić z demokracją?” Bartosz Hojka zwracał uwagę na wyzwania, jakie stawia mediom rozwój AI. Tomasz Grabowski w panelu o odpowiedzialnym wykorzystywaniu nowych technologii podkreślał konieczność ochrony wiarygodnych źródeł informacji.
W Polsce wydawcy, w tym Grupa Agora, cały czas czekają na wdrożenie regulacji, które powstały na poziomie Unii Europejskiej, co podkreślał również prezes Agory podczas panelu. – Musimy szybko zbudować prawny fundament dla działania AI. Fundament promujący różnorodność, gwarantujący uczciwą konkurencję i chroniący własność intelektualną. Taki fundament będzie solidną podporą demokracji – przekonywał Bartosz Hojka w Poznaniu.
Zdaniem Bartosza Hojki wartości i podstawy demokracji mogą być zagrożone, jeśli decydenci nie podejmą odpowiednich kroków w kierunku usystematyzowania działań gigantów technologicznych.
– Jakość i kondycja demokracji zależy od jakości i kondycji mediów. W Polsce media są jeszcze w całkiem niezłym stanie, ale nie jesteśmy w aż tak dobrej formie, aby poradzić sobie z gwałtownymi wyzwaniami, które niesie ze sobą rozwój technologii, w szczególności AI – dodaje Bartosz Hojka.
Tomasz Grabowski, członek zarządu Agory, wziął udział w panelu pt. “Odpowiedzialne wykorzystywanie nowych technologii”. Wraz z pozostałymi uczestnikami dyskusji rozmawiał m.in. o odpowiedzialności za jakość informacji, z której wyłączone są big-techy – Jako media jesteśmy zobowiązani do tworzenia tekstów i audycji zgodnych z faktami, sprawdzonych. Takie właśnie robimy, tego mogą być pewni nasi użytkownicy – że na końcu to człowiek decyduje o naszych treściach. Twórcy algorytmów nie podlegają tym samym zasadom, a to jedyne czego chcemy – wzięcia odpowiedzialności za przekazywane informacje – mówił Tomasz Grabowski.
Według Tomasza Grabowskiego ludzie znajdują się w kluczowym momencie rozwoju, który zdeterminuje przyszłość społeczeństw na całym świecie. – Nie mam wątpliwości, że to wyjątkowy czas w ewolucji ludzkości. Podstawą tego, jak funkcjonujemy jako społeczeństwo, jest informacja. Dzisiaj ograniczamy liczbę kanałów, które tworzą treści, ograniczamy źródła wiarygodnej informacji. Jeśli tego nie zatrzymamy, czeka nas katastrofa dla różnorodności, dla naszej zdolności rozwoju. Dlatego musimy chronić media – te małe i te duże – i ich ekonomiczną niezależność.
Grupa Agora oraz jej media – Radio ZET, Radio TOK FM, “Wyborcza”, Wyborcza.biz, Gazeta.pl i Wydawnictwo Agora objęły patronatem medialnym tegoroczny Impact’24, a AMS został partnerem strategicznym OOH.
Impact to jedna z najważniejszych konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas której spotykają się liderzy i liderki z całego świata, aby dyskutować o globalnych wyzwaniach, najnowszych trendach i poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. W tym roku w Poznaniu w ramach aż 23 ścieżek tematycznych ponad 600 występujących z całego świata rozmawiało m.in. o sztucznej inteligencji, obronności i cyberbezpieczeństwie, technologiach w finansach, przemyśle 5.0, zdrowiu psychicznym oraz zielonej transformacji.
Powrót