Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,75 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

3 marca 2014 / 12:17

Grupa Agora definiuje plany na najbliższe lata

Komunikat prasowy

Cyfrowa transformacja działalności prasowej, wejście na rynek telewizyjny i wzrost rentowności kluczowych biznesów to priorytety działalności operacyjnej Agory na najbliższe lata. Grupa stawia głównie na rozwój organiczny, ale nie wyklucza akwizycji.

3 marca 2014 r. Zarząd Agory przedstawił najważniejsze kierunki rozwoju Grupy Agora na najbliższe lata. Celem nadrzędnym spółki pozostaje rozwój na rynku mediów w ramach zdefiniowanej misji, którą jest dostarczanie odbiorcom: czytelnikom, słuchaczom i widzom wiarygodnej informacji i godziwej rozrywki, a partnerom biznesowym - skutecznych sposobów dotarcia do klientów.

- Warunkiem niezbędnym do realizacji naszej misji jest sukces ekonomiczny, a ten wymaga wyższych przychodów i poprawy rentowności - powiedziała Wanda Rapaczyński, prezes spółki.

Kluczem do tego sukcesu ma być realizacja czterech najważniejszych zadań - są nimi:

cyfrowa transformacja działalności prasowej,

zbudowanie pozycji na rynku telewizyjnym,

poprawa rentowności pozostałych biznesów Grupy,

optymalizacja kosztów wspólnych usług i infrastruktury.

Najważniejszym wyzwaniem i jednocześnie największą szansą dla Grupy Agora jest cyfrowa transformacja jej działalności prasowej. Dzięki wdrożeniu nowego modelu dostępu do cyfrowych treści "Gazety Wyborczej" - tzw. mierzonego paywalla - proces ten istotnie przyspieszył. Agora planuje zainteresować ofertą cyfrową "Gazety Wyborczej" około 40 tysięcy prenumeratorów do końca 2014 r. Aby tego dokonać, Grupa chce wspierać rozwój dziennikarstwa na najwyższym poziomie oraz budować niezbędne rozwiązania technologiczne.

15 marca 2014 r. Grupa Agora wkroczy na rynek telewizyjny - tego dnia ma rozpocząć nadawanie kanał Stopklatka TV, rozwijany wspólnie z Kino Polska TV S.A. Spółka liczy na szybki sukces cyfrowego kanału filmowego, a jej aspiracją w dłuższej perspektywie jest zbudowanie istotnej pozycji na rynku telewizyjnych kanałów tematycznych.

Agora zamierza rozwijać swoje pozostałe biznesy; głównym priorytetem wyznaczającym ich kierunki rozwojowe jest zaplanowany wzrost rentowności poszczególnych przedsięwzięć.

W sferze działalności kinowej aspiracją Grupy jest stworzenie najpowszechniejszej i najbliższej widzom sieci kin w Polsce, zwiększenie skali dystrybucji kinowej i przedstawienie publiczności pierwszej samodzielnej produkcji filmowej w 2015 r. Na rynku reklamy zewnętrznej Agora chce umocnić swoją pozycję w segmencie nośników premium. Istotnym elementem tej strategii będzie realizacja kontraktu i budowa 1 580 wiat w Warszawie. Agora planuje także udział w podobnych projektach w pozostałych polskich miastach. Priorytetem dla działalności internetowej Grupy jest intensywny rozwój w obszarze usług mobilnych i wideo oraz dalsza dywersyfikacja źródeł przychodów. Organiczny rozwój działalności radiowej Agory jest uzależniony od liczby dostępnych w Polsce częstotliwości. Celem Grupy jest pozyskanie jak największej liczby koncesji, aby poszerzyć zasięg techniczny obecnie działających stacji, optymalizacja formatów muzycznych oraz wypracowanie modelu cyfrowej dystrybucji treści audio.

W ostatnich latach Grupa Agora kilkakrotnie realizowała programy oszczędnościowe, dzięki którym była w stanie mierzyć się z wpływem recesji i zmian w strukturze rynku reklamowego na jej wyniki. Na najbliższe lata, oprócz realizacji planowanego wzrostu rentowności kluczowych biznesów, Grupa planuje inicjatywy optymalizacyjne związane z kosztami wspólnych usług i infrastruktury.

W opinii zarządu realizacja celów wyznaczonych na najbliższe lata umożliwi Grupie Agora skuteczną transformację działalności, prowadzącą do poprawy efektywności i zwiększenia skali biznesu. To powinno zaowocować wzrostem wartości dla akcjonariuszy. Jednocześnie, realizując swoją misję, Grupa chce stać się pierwszym i oczywistym wyborem dla użytkowników i partnerów biznesowych, którym dostarcza wiarygodne informacje, jakościowe dziennikarstwo, godziwą rozrywkę i nowatorskie rozwiązania zapewniające skuteczne dotarcie do klientów.

Więcej informacji na temat planów Grupy Agora, w tym - dla poszczególnych jej przedsięwzięć, można znaleźć w prezentacji "Plany rozwoju Grupy Agora na najbliższe lata" dostępnej na stronie www.agora.pl.

Powrót