Agora S.A. - Polska spółka medialna
ZAMKNIęCIE
Tool-1

Z ostatniej chwili


Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

AGORA, STRONA GłóWNA, NAJNOWSZA AKTUALNOść (TOOLBAR)

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA w 2025 r. zawita do Krakowa

więcej
Tool-3
0

Schowek

(
0
)
Notowania

Notowania

Spółka

AGO

Kurs akcji [PLN]

8,46 zł

Zmiana[PLN]

0%

Do pobrania

Tool-7

Dane spółki

AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%

Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44

Tool-4

20 sierpnia 2020 / 16:22

"Jak pisać o osobach LGBT+. Poradnik dla mediów" od Gazeta.pl

O tym, jak pisać i mówić, żeby nie wykluczać i nie dyskryminować osób LGBT+ przypomina Gazeta.pl. Szeroko udostępniany dokument „Jak pisać o osobach LGBT+. Poradnik dla mediów” to zestaw wskazówek przygotowany z myślą o dziennikarzach i dziennikarkach, ale z którego skorzystać może każdy.

- W Gazeta.pl wierzymy, że słowa mają ogromne znaczenie, dlatego uważamy, że na mediach spoczywa duża odpowiedzialność w opisywaniu zagadnień dotyczących osób LGBT+. Sprawy z nimi związane coraz częściej goszczą na czołówkach, nie wszyscy jednak wiedzą, jak o nich mówić, żeby uniknąć niezamierzonych błędów czy określeń pejoratywnych. Właśnie dlatego powstał poradnik – tłumaczy Wiktoria Beczek, autorka poradnika i dziennikarka Gazeta.pl.

„Jak pisać osobach LGBT+. Poradnik dla mediów” przedstawia zarówno zestaw pojęć, jak i szczegółowe informacje dotyczące wybranych tematów związanych z osobami LGBT+. Można w nim znaleźć m.in. wytłumaczenie, dlaczego zamiast pojęć takich jak "homoseksualiści" czy "środowisko LGBT" powinno się użyć określeń "osoba homoseksualna" i "społeczność LGBT+", jaka jest różnica między “transpłciowy” a “transseksualny”, czy dlaczego mówimy o "formalizacji" a nie "legalizacji" związków osób tej samej płci.

- Każda redakcja ma albo zaraz będzie miała własne zasady dotyczące mówienia i pisania o osobach LGBT+. Są to jednak często dokumenty wewnętrzne. W Gazeta.pl lubimy dzielić się wiedzą, dlatego zebraliśmy nasze wskazówki i przekazujemy je dziś wszystkim zainteresowanym – tłumaczy Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.

Zespół Gazeta.pl dystrybuuje poradnik do redakcji polskich mediów, ale zachęca też swoich czytelników do zapoznania się z nim poprzez pobranie go w wersji pdf. Udostępniony poradnik to kolejny przykład zaangażowania portalu w kwestie ważne społecznie, a co za tym idzie realizacji „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy”.

 „Jak pisać o osobach LGBT+. Poradnik dla mediów”    

Wiktoria Beczek jest wieloletnią dziennikarką i wydawczynią Gazeta.pl, działaczką Stowarzyszenia Miłość nie wyklucza, autorką m.in. książki "Rodzice, wyjdźcie z szafy", cyklu wywiadów z rodzicami osób nieheteronormatywnych.

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo - dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. W lipcu 2020 r. serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 15,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 521 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Next.gazeta.pl, Sport.pl, eDziecko.pl.

Powrót