Godziny pracy 9:00 - 17:00
Przejdź do kontaktu
Spółka
Kurs akcji [PLN]
Zmiana[PLN]
AGORA S.A.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
AGO 0%
mWIG40 0%
WIG-MEDIA 0%
Regon: 11559486
Numer KRS: 59944
NIP: 526-030-56-44
13 stycznia 2020 / 14:58
Radio TOK FM zakończyło 2019 rok kolejnym sukcesem swojej płatnej oferty podcastów - na koniec grudnia liczba wykupionych dostępów TOK FM Premium przekroczyła 20 tys. To wzrost o 20% od marca 2019 roku.
– TOK FM Premium to jedyny znany przypadek sukcesu płatnej subskrypcji podcastów - materiałów audio, które nie są muzyką czy książkami. Od 6 lat Grupa Radiowa Agory konsekwentnie rozwija ofertę cyfrową TOK FM, dodając nowe treści oraz funkcjonalności umożliwiające jak najwygodniejsze korzystanie z nich. W połączeniu z modą na podcasty i popularyzacją płatności za treści pozwoliło to wykonać kolejny istotny skok w rozwoju oferty TOK FM Premium – przez ostatnie 2 lata baza subskrybentów zwiększyła się o 100%! – komentuje Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory.
Radio TOK FM rozwija swoją ofertę premium od 2014 r. Internauci mogą skorzystać z 3 pakietów umożliwiających słuchanie audycji stacji, które różnią się między sobą platformą dostępu do treści. W ramach pakietu podstawowego użytkownicy mają dostęp do podcastów na tokfm.pl – w komputerze, tablecie i telefonie, czyli w wersji standardowej i mobilnej serwisu. Natomiast najszerszy pakiet Multidostęp pozwala na korzystanie z treści premium TOK FM przez www, w aplikacji i w kanale RSS, w tym na kilku urządzeniach mobilnych. Subskrypcje można wykupić na miesiąc, kwartał i rok.
Na koniec grudnia 2019 r. stacja miała już 20 tys. subskrybentów płacących za dostęp do podcastów TOK FM*. Większość, bo aż 85% z nich korzysta z możliwości słuchania audycji internetowych w aplikacji TOK FM (tylko lub także ze strony www) dostępnej na urządzenia mobilne. Strona tokfm.pl oferuje teksty, materiały wideo (w tym transmisje na żywo ze studia) i bazę treści audio, zaś aplikacja, wzorowana na muzycznych, służy wyłącznie do słuchania i wyposażono ją w wiele dodatkowych narzędzi dedykowanych słuchaczom, jak np. sterowanie klawiszami słuchawek bluetooth.
Ponad 90% subskrybentów wybrało bezpośrednio ofertę TOK FM, a reszta - pakiety łączone z innymi mediami. Co ważne, użytkownicy TOK FM Premium decydują się na zamawianie coraz dłuższych subskrypcji i coraz chętniej decydują się na włączenie płatności autoodnawialnych.
– Z 20 tysiącami cyfrowych subskrybentów Radio TOK FM jest w czołówce medialnych ofert subskrypcyjnych w Polsce, a aplikacja TOK FM pozostaje liderem najlepiej zarabiających polskich aplikacji mediowych w Google Play. Do 2022 r., zgodnie ze strategią Grupy Agora, Radio TOK FM ma zbudować bazę nie mniej niż 30 tys. użytkowników oferty premium - jesteśmy coraz bliżsi realizacji tego celu. Wierzę, że pomogą nam w tym kolejne propozycje dla subskrybentów, nie tylko nowości czy zmiany w ofercie podcastowej, ale też nowoczesne rozwiązania technologiczne bardzo oczekiwane przez współczesnych słuchaczy - np. dostęp do aplikacji TOK FM w samochodzie dzięki Apple CarPlay, który uruchomimy w styczniu – dodaje Jarosław Śliżewski, dyrektor obszarów cyfrowych w Grupie Radiowej Agory.
Podcastowa oferta Radia TOK FM to cyfrowa biblioteka ponad 200 audycji i cykli tematycznych o różnorodnej tematyce - m.in. politycznej, ekonomicznej, społecznej, naukowej i poradnikowej - zawierająca ponad 75 tys. podcastów. Są wśród nich bieżące audycje z anteny Radia TOK FM, podcasty dostępne wyłącznie w internecie, a także cykle archiwalne o ponadczasowej wartości i podcasty partnerów. Codziennie publikowanych jest około 10 godzin audycji premierowych.
* dane nt. liczby wykupionych dostępów TOK FM Premium obejmują wyłącznie aktywne, opłacone subskrypcje w serwisie tokfm.pl i w aplikacjach; nie obejmują zaś subskrybentów, którzy korzystają z okresu próbnego lub z bezpłatnego dostępu do treści.
Powrót