Komunikat prasowy
Dziś rozpoczęła się kolejna część akcji społecznej "Leczyć po ludzku", organizowanej przez "Gazetę Wyborczą" oraz Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Tym razem działania i cykl w "Gazecie" poświęcone są onkologii.
Od poniedziałku, 6 września w "Gazecie Wyborczej" codziennie będą ukazywały się reportaże, porady i rozmowy związane z nowotworami i ich leczeniem. Czytelnicy dowiedzą się z nich m.in., skąd się bierze rak i jak z nim walczyć, co pomaga chorym, a co utrudnia wyzdrowienie, czy polska onkologia jest na światowym poziomie, ile kosztuje leczenie raka za granicą oraz jak zaoszczędzić czas spędzany w poczekalniach w centrach onkologii. "Gazeta" przedstawi również prawdziwe historie osób chorych na raka oraz wypowiedzi lekarzy.
Dziś - w pierwszym dniu cyklu "Leczyć po ludzku" - "Gazeta Wyborcza" opublikowała 10 rad, jakie daje reżyser filmowy Krzysztof Krauze wszystkim, którzy dowiedzieli się, że chorują na raka. Jutro w "Gazecie" będzie można znaleźć artykuł o skali zachorowań na nowotwory w Polsce oraz reportaż o raku jądra, który w Polsce wykrywany jest zdecydowanie za późno.
W ramach nowej odsłony akcji w czwartek, 9 września razem z "Gazetą Wyborczą" ukaże się też poradnik "Choroba nowotworowa i co dalej", w którym znajdą się opisy metod leczenia raka, porady na temat badań profilaktycznych oraz wskazówki, jak zdobyć pieniądze na leczenie i jak radzić sobie ze stresem spowodowanym przez chorobę.
Wszystkie artykuły związane z "Leczyć po ludzku - onkologia" będą też dostępne na stronie internetowej
Wyborcza.pl/leczyc , na której można znaleźć również publikacje z poprzednich edycji akcji.
Nowy etap akcji "Leczyć po ludzku" potrwa do 17 września.
Partnerem cyklu jest Sanofi Aventis.
Akcja jest promowana w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVN, Polsat oraz stacje tematyczne), w radiu (Radio Złote Przeboje, Polskie Radio, RMF FM) oraz poprzez autopromocję. Kreację kampanii przygotowała agencja JIS Advertising, za zakup mediów odpowiadał Starlink.