W programie 3. edycji European VR/AR Congress znalazły się prelekcje i debaty praktyków VR i AR, testy najnowszego sprzętu, prezentacje najciekawszych krajowych i europejskich projektów, a także warsztaty, strefa start-up oraz business networking.
Ważne miejsce wśród podejmowanych tematów zajmą takie kwestie, jak wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w biznesie, zastosowanie jej w medycynie, budownictwie i kulturze oraz potencjał finansowy branży VR.
Wśród pierwszych prelegentów, zapowiedzianych przez organizatorów, są m.in. Maciej Szurek i Piotr Krukowski - założyciele firmy RemmedVR, która opracowuje nowatorskie metody leczenia zeza z wykorzystaniem oprogramowania i specjalnie zaprojektowanych gogli, Grzegorz Piechota - naukowiec Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu, który analizuje wpływ nowych technologii na gwałtowne zmiany rynkowe w różnych sektorach, oraz Marcin Czub - adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, który przedstawi uczestnikom konferencji badania i przykłady zastosowań rozszerzonej rzeczywistości w aktywizacji osób starszych.
Jak zawsze ważnym elementem kongresu będzie strefa VR Expo, w której uczestnicy będą mieli okazję osobiście przetestować najnowszy sprzęt i na własnym ciele zapoznać się z najbardziej innowacyjnymi doświadczeniami VR/AR oraz porozmawiać z ich twórcami.
Po raz kolejny częścią kongresu będzie także Startup Zone - strefa dedykowana najmłodszym firmom rozwijającym innowacyjne projekty w branżach VR/AR. Odbędą się w niej m.in. warsztaty pitchingu, czyli prezentowania się przed potencjalnymi inwestorami, business dating, podczas którego startupy będą mogły zawalczyć o finansowanie swoich projektów oraz Startup Expo, gdzie przedstawią je gościom kongresu. Przedsiębiorcy będą także mogli wziąć udział w Startup Contest - konkursie dla startupów, podczas którego nagrodzony zostanie najbardziej innowacyjny projekt.
W poprzedniej edycji European VR/AR Congress (23-24 maja br.) wzięło udział ponad 400 gości z kilkunastu krajów, m.in. Joe Robbins (Unity Technologies), Steve Dan (VRARA Londyn) Artur Kurasiński (Ghost VR) oraz Anton Skiter (Interactive Lab). Uczestnicy mogli przetestować na przykład Kontroler PlayStation VR Aim i grę „Fairpoint”, a także wziąć udział w warsztatach na temat wykorzystania VR na rynku nieruchomości i marketingu.
Organizatorem European VR Congress jest Agora.
Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy.
Patroni medialni: „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, „Press”, PRoto, vrHunters, MEDtube, „Co Jest Grane 24”, „Logo”, AMS, Virtual Reality Reporter, SOCIALPRESS, ITReseller.pl, VR/AR Association, Marketinglink.pl, ITKeyMedia, Smart Signage Poland.
Bilety: VRARCongress.evenea.pl
Więcej informacji o konferencji: VRCongress.pl
European VR Congress na Facebooku
Akredytacje: VRARCongressakredytacje.evenea.pl